Red Bull ersätter biljetter till förra årets inställda Hultsfredsfestival

När Hultsfredsfestivalen ställdes in förra året blev över 2 500 biljetter plötsligt värdelösa. De som köpte biljetterna fick varken någon musikfestival eller pengarna tillbaka.

 

- Nu är jag glad att vi med Red Bull har hittat en partner som hjälper oss att ersätta de drabbade med nya biljetter till årets festival, säger Folkert Koopmans, vd för FKP Scorpio, festivalens nya ägare. Allt vi vill är att besökarna och artisterna ska få en bra festivalupplevelse.

 

Det var när den dåvarande ägaren Rockparty inte längre klarade av sina åtaganden och gick i konkurs som biljettköparna hamnade i kläm. Men inför 2011 trädde FKP Scorpio in som nya ägare och Hultsfredsfestivalen återuppstår därmed den 14-16 juli.

 

– Som samarbetspartner med festivalen kände vi att något måste göras för att kompensera dem som inte fick sin festivalupplevelse förra året. Nu har vi hittat en lösning som innebär att de drabbade får gå på årets festival istället, säger Josef Vasilcin på Red Bull.

 

Möjligheten riktar sig till dem som köpte biljett förra året. Allt som krävs är att skicka ett mail till [email protected] med information om fullständigt namn och personnummer. De som köpte biljett 2010 - och inte redan har kompenserats med en gratis biljett genom erbjudandet ”köp 3 för 2” som riktats till de berörda - får ett bekräftelsemail i retur. Man ersätts med ett festivalarmband med entré och camping motsvararande den köpta biljetten 2010, d.v.s. den som köpte en 1-dagsbiljett får en 1-dagsbiljett, den som köpte en 3-dagsbiljett får en 3-dagsbiljett. Biljetterna finns sedan att hämta ut vid festivalområdets incheckning.

 

Red Bull och Hultsfredsfestivalen har varit samarbetspartners sedan 2006, då Red Bull byggde en scen på pålar ute i vattnet och arrangerade en breakdancetävling. Genom åren har man återkommit med nya arrangemang, bland annat klubbkvällar med electro/house och den avslappnade sociala mötesplatsen "Island of Chill". Inför årets Hultsfredsfestival står man bakom musiktävlingen Red Bull Bedroom Jam, där Sveriges bästa okända band ska hittas. Till Hultsfred kommer ett helt nytt band plockas ut och ges en livespelning inför festivalpubliken. Band från hela Sverige tävlar genom att ladda upp sin en egen musikvideo på www.redbullbedroomjam.se.

Hultsfredsfestivalen stämmer inte Bob Hund och The Hives

Mot bakgrund av förra veckans påstående att Hultsfredsfestivalen stämmer Bob Hund och The Hives vill vi härmed bestrida detta påstående. FKP Scorpio har köpt varumärket Hultsfredsfestivalen och domänen hultsfredsfestivalen.se av konkursförvaltaren efter Rockpartys konkurs förra året. FKP Scorpio, Hultsfredsfestivalens nya ägare, har inget som helst med konkursförvaltarens stämning mot Bob Hund och The Hives att göra.

 

/Hultsfred       


OM JAG ÄR GLAD.
Vi ses! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0