Vackra ord från en vacker man

"För 13 år sen, 1998. Då vaknade jag en morgon ur en dröm, med en mycket speciell känsla i kroppen. En känsla som hade dröjt sig kvar från drömmen jag precis hade drömt. Jag drömde att det var den sista dagen på jorden. Och jag minns att det var en gryning och att hela, hela luften badade i ett olycksbådande ljusblått sken. Och jag vaknade ur den här drömmen med en röst ringande i huvudet och rösten sa; "Sister, Brother don't let go of my hand!". Och jag kände att det var så sant, att vi är alla, vi är alla systar och bröder men vi är rädda för att sträcka ut handen till varandra. Vi är rädda för varandra. Och vi går omkring och tror att vi kan fortsätta o vara rädda i all evighet. Men med den drömmen så kände jag att vi kan inte vara det för den här morgonen kan vara den sista morgonen som jag är på den här planeten.

Därför måste vi just nu sträcka ut våra händer till våra bröder och systrar och förenas, så kände jag.
Och så började jag fundera på, vad är det som hindrar oss från att sträcka ut våra händer?
Jo det är rädsla och det är skam. Fasader, dom har många namn. Det kan va coolhet, de kan va skötsamhet, det kan va duktighet, det kan va tuffhet. Men det är bara olika namn för samma sak; Rädslan för att visa vilka vi egentligen är.
Så därför så kände jag; Jag måste skapa ett vapen som krossar den här rädslan en gång för alla så vi kan nå fram till varandra. Och jag kände att jag ska ta just den här drömmen och jag ska göra den till en låt, och den låten ska bli ett manifest, och det manifestet ska bli ett vapen, och det vapnet ska bli våran största jävla hit någonsin.

Och mycket riktigt så blev just den låten den låten som vi slog igenom med och kanske den låten som var den första låten ni hörde med oss. Den låten som med åren har kommit att kallas den internationella nationalsången för alla vackra idioter i den här världen. Idioter som har valt väg, som har valt att det är viktigare att gå sin egen väg här i livet och följa sitt hjärta än hur vidare man framstår som en idiot i andras ögon.
Så nu mina kära medidioter, vill jag att ni reser er upp, lyfter händerna mot himlen och sjunger med i er nationalsång."

Är ni med?




Kommentarer
Postat av: videoGirl

Väldigt bra sagt av honom, och det är ju sant =)

2011-06-06 @ 13:15:02
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Emelie

Så himla, himla fint!

2011-06-06 @ 17:37:42
URL: http://wakethedead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0